Ryż zapiekany z jabłkami i bananem

Ryż zapiekany z jabłkami i bananem

Wskazówki

40 minut  8 porcji
Wartość odżywcza 1 porcji:
223 kcal \ B-4 g \ W-40 g \ T-7 g \ BŁ-3 g

Składniki

  • Ryż, np. basmati – 200 g (1 szklanka)
  • Mleko kokosowe – 200 g (1 szklanka)
  • Woda – 200 g (1 szklanka)
  • Syrop z agawy lub miód – 20 g (2 łyżki)
  • Jabłko – 540 g (3-4 sztuki)
  • Banan – 240 g (2 sztuki)
  • Sól – 1/4 łyżeczki
  • Cynamon – 1 łyżeczka

Przygotowanie

  1. Ryż przełóż do rondelka, zalej mlekiem kokosowym i wodą. Dodaj sól i syrop z agawy. Ugotuj – trzeba pilnować by się nie przypalił! W razie potrzeby podlej wodą.
  2. Jabłka zetrzyj na tarce, banany „udeptaj” widelcem.
  3. Gdy ryż będzie już ugotowany, połowę wyłóż do naczynia żaroodpornego wysmarowanego tłuszczem. Na nim ułóż starte jabłka wymieszane z cynamonem. Następnie wyłóż drugą połowę ryżu, a na nim banany.
  4. Zapiekaj w piekarniku w 200C przez 20 – 25 minut.

Ryż zapiekany z jabłkami i bananem to taki klasyk, który sprawdzi się zarówno jako śniadanie, kolacja lub podwieczorek. Najlepiej smakuje na ciepło (chociaż na zimno też bardzo lubię).

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00