Gofry orkiszowe z prażonymi jabłkami

4,6/5 - (Liczba ocen: 5)
Gofry orkiszowe z prażonymi jabłkami

Wskazówki

40 minut
12 porcji
Wartość odżywcza 1 porcji z dodatkami: 165 kcal \ B-4 g \ T-7 g \ W-20 g \ BŁ-2 g
Wartość odżywcza 1 porcji bez dodatków: 152 kcal \ B-4 g \ T-7 g \ W-17 g \ BŁ-1 g

Składniki

  • Mąka orkiszowa jasna – 2 szklanki (240 g)
  • Proszek do pieczenia – 1 łyżeczka (4 g)
  • Cukier kokosowy – 2 łyżki (20 g)
  • Napój owsiany – 2 szklanki (420 g)
  • Olej – 1/3 szklanki (70 g)
  • Jajo – 2 sztuki (100 g)
  • Sól – 1 szczypta

Przykładowe dodatki

  • Jabłko – 2 sztuki (300 g)
  • Sok z cytryny – 1 łyżeczka (3 g)
  • Syrop klonowy – 1 łyżeczka (4 g)
  • Cynamon – 1/2 łyżeczki (2 g)

Przygotowanie

  1. Oddziel białka od żółtek. Białka ubij ze szczyptą soli na sztywną pianę.
  2. Do miski z żółtkami dodaj mąkę (możesz wymienić na pszenną), proszek do pieczenia, cukier kokosowy (lub inne słodzidło), napój owsiany lub mleko krowie i olej. Zmiksuj dokładnie. Dodaj ubite białka i bardzo delikatnie wymieszaj łyżką.
  3. Piecz około 4-6 minut, w mocno rozgrzanej gofrownicy (musi mieć dużą moc). Im dłużej pieczone, tym są bardziej chrupiące!
  4. Przygotuj prażone jabłka: jabłka obierz ze skórki, wytnij gniazda nasienne i pokrój w kostkę. Wymieszaj z sokiem z cytryny, syropem klonowym lub innym słodzidłem i cynamonem. Duś w rondelku, aż jabłka zmiękną.

Gofry orkiszowe z prażonymi jabłkami są lekkie, chrupiące i smakują jak szarlotka 🙂 To pyszny, szybki deser, który zasmakuje i małym i dużym.

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Zajrzyj na mój Instagram 🙂
Ponad 150tys. obserwatorów, masa kuchennych inspiracji i nie tylko!
instagram.com/odzywiajsiezdrowo

Oceń przepis

4,6/5 - (Liczba ocen: 5)

Dodaj komentarz

Item added to cart.
0 items - 0,00