Czy wiesz co znajduje się w jogurtach owocowych?

Czy wiesz co znajduje się w jogurtach owocowych?

Podczas konsultacji bardzo często rozmawiam z Pacjentami na temat jogurtów owocowych – wspominam o zawartości cukru, barwników, aromatów i znikomej ilości owoców. Większość jest w szoku. Z czego to wynika? Wiele osób wciąż nie czyta etykiet, a wierzy w informacje przekazywane w reklamach… Czy wiecie, że w 100g jogurtu truskawkowego z „ekstra dużymi kawałkami owoców” mamy tylko 1 truskawkę? Tak! Jedną  truskawkę! Reszta to barwniki i aromaty.

Co można znaleźć w jogurtach owocowych?

  • mleko,
  • cukier (czasem również syrop glukozowo-fruktozowy lub inne) – średni kubek jogurtu owocowego (330g) zawiera 45g cukru, czyli 9 łyżeczek od herbaty!!! O wpływie nadmiernego spożycia cukru mówiłam już kiedyś, więc zainteresowanych odsyłam do artykułu,
  • owoce lub wsad owocowy – od 0,5% do maksymalnie 15%,
  • barwniki albo koncentraty roślinne – stosowane w przemyśle spożywczym, dla wzmocnienia koloru ,
  • substancje zagęszczające (np. skrobia, pektyna, żelatyna) – aby nadać produktowi odpowiednią konsystencję,
  • aromaty,
  • mleko w proszku,
  • żywe kultury bakterii jogurtowych (zdarza się rzadko),
  • czasami wodę.

Szczerze zachęcam Was do przygotowania swojego jogurtu: wystarczy kupić jogurt naturalny z dobrym składem, dodać do niego ulubione owoce i gotowe. Nie dość, że jest smaczniejszy od gotowego, zapłacimy mniej i świadomie wpłyniemy na zdrowie swoje i najbliższych.

Zapewne zaraz pojawią się pytania: czy na prawdę nie ma jogurtów owocowych z dobrym składem. Już odpowiadam 🙂 Są, jeśli nie mamy czasu na przygotowanie jogurtu w domu (nie mówię o produkowaniu od podstaw, a o wymieszaniu jogurtu naturalnego z owocami), to możemy pokusić się o kupno: produktów z Piątnicy (ale w składzie nadal mają cukier) lub „Bio” Bakoma. Tylko pamiętajcie o czytaniu etykiet!!!

E-book: Zdrowa dieta dla każdego

E-book: Zdrowa dieta dla każdego

69,99 zł 59,99 zł

Chcesz zadbać o swoje zdrowie, ale nie masz pomysłów na zdrowe, smaczne i szybkie posiłki? Jeśli tak, to ten e-book jest dla Ciebie! Znajdziesz w nim 7-dniowy plan posiłków, który uwzględnia sezonowe warzywa i owoce. Do wyboru są 4 warianty kaloryczności: 1600 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 2200 kcal.

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ela

Z każdej strony cukier…

Item added to cart.
0 items - 0,00