Czym zastąpić jajka w wypiekach?

Czym zastąpić jajka w wypiekach?

W dietach eliminacyjnych największym wyzwaniem jest brak jajek, które często są niezbędne przy pieczeniu ciast, ciasteczek, babeczek, chlebków (ogólnie tam, gdzie pełnią funkcję wiążącą). Na szczęście jest kilka produktów, dzięki którym można się bez nich obejść 🙂

Jako zastępnik 1 jajka posłuży:

  • Kisiel z siemienia lnianego lub nasion chia.
    Potrzebujemy zmielone siemię lniane lub nasionka chia i wodę. Podpowiem, że siemię lniane aby nabrać żelowej konsystencji (i aby przypominać białko jaja) musi odstać w lodówce 10-15 minut, natomiast nasionka chia w połączeniu z wodą mogą być użyte od razu.
    1 łyżkę ziarenek mielimy chwilę (najlepiej przy pomocy młynka do kawy), przekładamy do miseczki i dodajemy 3 łyżki wody. Dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na 10-15 minut (chia nie muszą tak długo stać).
  • Awokado
    1/2 dojrzałego awokado zgniatamy widelcem na papkę.
    Idealne do ciast i babeczek.
  • Pure z dyni/ batata/ marchewki (60g).
    Przepis na puree z dyni znajdziesz tutaj. Nadaje wilgoci i wiąże składniki, idealnie nadaje się do muffinek, ciast, ciasteczek.
  • Puree z połowy banana (60g)
    Idealnie sprawdza się przy słodkich, małych wypiekach (ciasteczka, babeczki, muffinki), tam gdzie powinno skleić ciasto.
  • Niesłodzony mus jabłkowy- (1/4 szklanki)
    Nadaje wypiekom wilgoci, wiąże suche składniki. Powinien być wykorzystany tam, gdzie jego zadaniem jest rozluźnienie ciasta. Tak jak banan idealnie nadaje się do słodkich wypieków (ciast, ciasteczek, muffinek).
  • Masło orzechowe (3 łyżki stołowe).
    Doskonalne skleja ciasto, dlatego jest idealne do gofrów, placuszków, chlebków, muffinek.
  • Żelatyna i agar-agar.
    Doskonale wiążą i nawilżają. Wystarczy 1 łyżka stołowa proszku + 1 łyżka stołowa wody. Mieszamy i odstawiamy ma chwilę. Żelatynę  podgrzewamy do całkowitego rozpuszczenia i używamy natychmiast .
  • Mąka ziemniaczana.
    Najlepiej sprawdza się przy pieczeniu biszkoptów, naleśników, placuszków oraz pasztetów lub pulpecików.
    Wystarczy 1-2 łyżki wymieszać z 2-3 łyżkami wody.
  • Mąka kukurydziana lub owsiana.
    Sprawdzą się przy pieczeniu biszkoptów, ciasteczek, babeczek oraz naleśników i placuszków.
    Wystarczy 1-2 łyżki wymieszać z 2-3 łyżkami wody.
  • Tłuszcz, woda i soda oczyszczona.
    Taki dodatek sprawi, że wypieki będą delikatne. Jako tłuszcz wykorzystać możemy oliwę z oliwek lub olej kokosowy, dodajemy 2 łyżki wody i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej.
E-book: Zdrowa dieta dla każdego

E-book: Zdrowa dieta dla każdego

69,99 zł 59,99 zł

Chcesz zadbać o swoje zdrowie, ale nie masz pomysłów na zdrowe, smaczne i szybkie posiłki? Jeśli tak, to ten e-book jest dla Ciebie! Znajdziesz w nim 7-dniowy plan posiłków, który uwzględnia sezonowe warzywa i owoce. Do wyboru są 4 warianty kaloryczności: 1600 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 2200 kcal.

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
lena maja

dziękuję za ten artykuł <3

Item added to cart.
0 items - 0,00