Roladki z bakłażana z pieczarkami i serem feta w sosie pomidorowym

Wskazówki

1 godzina  2 porcje
1 porcja to: 252 kcal \ B-15 g \ W-21 g \ T-14 g \ BŁ-5 g

Składniki

  • Oliwa – 5 g (1 łyżeczka)
  • Czosnek – 5 g (1 ząbek)
  • Pomidory z puszki – 400 g (1 puszka)
  • Bakłażan – 240 g (1 sztuka)
  • Cebula – 52 g (1/2 sztuki)
  • Pieczarki – 200 g (10 sztuk)
  • Ser feta – 100 g (1/2 kostki)
  • Sól – 1 szczypta
  • Pieprz – 1 szczypta
  • Bazylia świeża – kilka listków

Przygotowanie

Na początku przygotowujemy sos: na odrobinie oliwy podsmażamy drobno pokrojony ząbek czosnku, dodajemy pomidory z puszki, sól, pieprz, bazylię i dusimy 10  minut na wolnym ogniu. Bakłażana myjemy i kroimy wzdłuż w długie cienkie paski. Każdy plaster solimy z dwóch stron i odkładamy na 15 min aby puściły sok. Cebulę kroimy w kosteczkę i smażymy na rozgrzanej patelni aż się zarumieni. Pieczarki obieramy i kroimy drobno i dorzucamy do cebuli. Smażymy do miękkości, doprawiamy pieprzem i dodajemy 1/2 kostki fety. Wszystko razem dokładnie mieszamy.

Paski bakłażana smażymy na patelni grillowej (aż się delikatnie zarumienią). Każdy pasek nadziewamy pieczarkami i zawijamy w rulon.  Piekarnik nastawiamy na 200C. W naczyniu w którym będziemy zapiekać bakłażan wylewamy sos pomidorowy, a na nim układamy rulony. Przykrywamy folią i pieczemy 25-30 minut. Pod koniec pieczenia można posypać mozzarellą

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00