Sałatka z batatem, pomarańczą i komosą ryżową (quinoa)

Sałatka z batatem, pomarańczą i komosą ryżową (quinoa)

Wskazówki

60 minut  4 porcje
Wartość odżywcza 1 porcji:
406 kcal \ B-11 g \ W-68 g \ T-12 g \ BŁ-1 g

Składniki

  • Bataty – 480 g (2 sztuki)
  • Oliwa – 20 g (2 łyżki)
  • Komosa ryżowa – 160 g (1 porcja)
  • Cebula czerwona – 52 g (1/2 sztuki)
  • Rukola – 40 g (2 garści)
  • Pomarańcza – 240 g (1 sztuka)
  • Granat – 180 g (1 sztuka)
  • Orzechy włoskie – 30 g (2 łyżki)
  • Sok z limonki – 2 łyżki
  • Papryka słodka – 1/2 łyżeczki
  • Papryka ostra – 1/3 łyżeczki
  • Pieprz – 1 szczypta
  • Rozmaryn suszony – 1 szczypta

Przygotowanie

Bataty obrać, pokroić w kostkę, wymieszać z oliwą z oliwek. Doprawić papryką ostrą, słodką i rozmarynem. Przełożyć do naczynia żaroodpornego i piec około 30-40 min w 180C. Komosę bardzo dokładnie wypłukać, przelać wodą. Ugotować w osolonej wodzie, odcedzić i przestudzić. Cebulę pokroić drobno. W dużej misce wymieszać upieczone bataty, komosę, cebulę oraz rukolę (można ją porwać na mniejsze kawałki). Dodać wyfiletowane kawałki pomarańczy, ziarenka granatu i orzechy. Sokiem z limonki skropić sałatkę. Oprószyć pieprzem.

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00