Kurczak sezamowy

Kurczak sezamowy

Wskazówki

20 minut  2 porcje
Wartość odżywcza 1 porcji:
447 kcal \ B-49 g \ W-28 g \ T-16 g \ BŁ-1 g

Składniki

  • Filet z kurczaka – 400 g (2 porcje)
  • Skrobia ziemniaczana – 25 g (1 łyżka)
  • Olej sezamowy – 15 g (1,5 łyżki)
  • Sos sojowy – 30 g (3 łyżki)
  • Miód – 30 g (2 łyżki)
  • Imbir świeży – 15 g (3 cm kawałek)
  • Czosnek – 10 g (2 ząbki)
  • Sok z limonki – 6 g (1 łyżka)
  • Sezam – 20 g (2 łyżki)
  • Pikantna pasta Harissa – 10 g (1 łyżeczka)
  • Woda – 50 g (1/4 szklanki)
  • Sól – 1 szczypta
  • Pieprz – 1 szczypta

Przygotowanie

Kurczaka oczyścić i pokroić na mniejsze kawałki. Doprawić solą, pieprzem i wymieszać ze skrobią ziemniaczaną. W miseczce wymieszać: sos sojowy, łyżeczkę oleju, miód (albo syrop klonowy), starty na tarce imbir, przeciśnięty przez praskę czosnek, sok z limonki, nasiona sezamu, pastę Harissa (sos Sriracha, albo drobno posiekaną papryczkę chilli) i wodę. Na patelni rozgrzać łyżkę oleju i przesmażyć kurczaka. Gdy mięso będzie ścięte, wlać sos. Zagotować. Podawać z ryżem i ulubionymi warzywami.

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Asia
Asia
1 rok temu

Witam, skorzystałam z przepisu na sos i zrobiłam na obiad ciecierzycę po chińsku z makaronem ryżowym, bardzo fajnie smakowało z takim sosikiem 🙂

Item added to cart.
0 items - 0,00