Domowy chleb z ziarnami

4.2/5 - (Ocen: 5)
Domowy chleb z ziarnami

Wskazówki

90 minut
1 bochenek (~25 kawałków)
Wartość odżywcza 1 kawałka: 105 kcal \ B-4 g \ T-3 g \ W-15 g \ BŁ-1 g
Wartość odżywcza 100 g chleba: 218 kcal \ B-9 g \ T-6 g \ W-32 g \ BŁ-3 g

Składniki

  • drożdże, świeże – 1/3 opakowania (30 g)
  • miód – 1 łyżeczka (12 g)
  • woda, ciepła – 3 łyżki (18 g)
  • mąka pszenna pełnoziarn. 2 i 1/4 szkl. (300g)
  • mąka pszenna chlebowa 1 i 1/2 szkl. (200g)
  • mieszanka ziaren – 150 g
  • sól – 2 płaskie łyżeczki
  • woda, ciepła – 2 i 1/4 szklanki (500 g)

Przygotowanie

  1. Drożdże (możesz dać 7g instant) rozrób z miodem i 3 łyżkami ciepłej wody. Odstaw na 10 minut.
  2. Do miski wsyp mąkę pszenną pełnoziarnistą i chlebową. Dodaj wymieszane ziarna (135g nasion słonecznika i 15g siemienia lnianego) oraz sól. Wymieszaj i dodaj drożdże oraz wodę.
  3. Wymieszaj dokładnie, przykryj czystą ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce, na 30 min do wyrośnięcia.
  4. Przełóż do blaszki (wyłożonej papierem do pieczenia), posyp ziarnami słonecznika.
  5. Odstaw na 15 minut. W tym czasie nagrzej piekarnik.
  6. Chleb piecz przez 10 minut w 220C, a następnie przez 30 min w 200C.
Domowy chleb z ziarnami należy do moich ulubionych. Przygotowanie jest dziecinnie proste. Wystarczy odmierzyć składniki, wrzucić do miski, kilka ruchów łyżką i odstawiamy do wyrośnięcia. W niedługim czasie możemy cieszyć się pysznym smakiem pieczywa.

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Zajrzyj na mój Instagram 🙂
Ponad 150tys. obserwatorów, masa kuchennych inspiracji i nie tylko!
instagram.com/odzywiajsiezdrowo

Oceń przepis

4.2/5 - (Ocen: 5)

12 komentarzy do “Domowy chleb z ziarnami”

Dodaj komentarz

Item added to cart.
0 items - 0,00