Domowe sushi

Domowe sushi

Wskazówki

60 minut  3 rolki
Wartość odżywcza 1 rolki:
380 kcal \ B-9 g \ W-74 g \ T-6 g \ BŁ-3 g

Składniki

  • Ryż do sushi – 250 g (1 szklanka)
  • Ocet ryżowy – 15 g (3 łyżki)
  • Cukier trzcinowy – 6 g (2 łyżeczki)
  • Ogórek zielony – 90 g (1/2 sztuki)
  • Awokado – 70 g (1/2 sztuki)
  • Papryka czerwona – 60 g (1/2 sztuki)
  • Szczypior – 5 g (kilka łodyżek)
  • Serek philadelphia – 25 g (1 łyżka)
  • Sól – 1/2 łyżeczki
  • Listki z wodorostów nori – 3 sztuki

Przygotowanie

Przygotowanie ryżu:
Ryż umieszczamy w garnku, zalewamy zimną wodą i mieszamy za pomocą dłoni. Wymieniamy wodę i czynność powtarzamy do czasu, aż woda przestanie być „mleczna”. Ryż zalewamy czystą wodą i odstawiamy do namoczenia na 30-40 minut. Ryż odcedzamy, ponownie przekładamy do garnka (z grubym dnem), zalewamy zimną wodą (na wysokość 2 palców ponad poziom ryżu). Przykrywamy przykrywką i zagotowujemy. Gotujemy pod przykryciem przez około 7-9 minut (aż płyn się wchłonie). Odstawiamy jeszcze na 10 minut do naczęcznienia.

Zaprawa do ryżu:
W międzyczasie przygotowujemy sos: w garnuszku lekko podgrzewamy ocet ryżowy (czasami daję go więcej), cukier i sól (nie zagotowujemy!)

Ryż przekładamy do miski albo na blaszkę (szybciej przestygnie). Drewnianą łopatką lub łyżką rozdzielamy ziarenka ryżu i dodajemy sos. Przykrywamy wilgotną czystą ściereczką kuchenną i przygotowujemy składniki do sushi (ogórka, paprykę i awokado kroimy w paski).

Na macie do sushi wykładamy listek nori (błyszczącą stroną do dołu), na nim układamy cienką warstwę wystudzonego (!!!) ryżu. Jeśli zwilżymy dłonie, będzie nam łatwiej 🙂 Zostawiamy ok 2 cm wolnego brzegu. Następnie na środku smarujemy serkiem, wykładamy składniki i przy pomocy maty zawijamy rolkę. Podobnie postępujemy z pozostałymi listkami nori. Rolki kroimy na kilka kawałków (najlepiej robić to bardzo ostrym nożem). Smacznego!

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00