Tarta z lemon curd

5/5 - (Ocen: 1)
Tarta z lemon curd

Wskazówki

70 minut
8 porcji
Wartość odżywcza 1 porcji: 342 kcal \ B-5 g \ T-18 g \ W-39 g \ BŁ-1 g
Wartość odżywcza 100 g tarty: 329 kcal \ B-5 g \ T-18 g \ W-37 g \ BŁ-1 g

Składniki

Spód do tarty

  • Mąka orkiszowa jasna – 1 szklanka (120 g)
  • Żółtko jaja – 1 sztuka (20 g)
  • Cukier puder – 3 łyżki (30 g)
  • Masło – 1/3 opakowania (70 g)

Krem lemon curd

  • Jajo – 2 sztuki (100 g)
  • Cytryna – 2 sztuki (160 g)
  • Cukier – 1/2 szklanki (90 g)
  • Olej – 1/3 szklanki (70 g)

Beza

  • Białko jaja – 2 sztuki (70 g)
  • Cukier – 1/2 szklanki (100 g)

Przygotowanie

  1. Spód do tarty: Do miski przesyp mąkę, dodaj masło (lub margarynę w wersji bezmlecznej), cukier puder i żółtko jaja (białko odłóż). Zagnieć szybko i przełóż do lodówki na 30 min. Wylep masą formę do tarty i piecz 20 minut w 180C (góra – dół). Wystudź.
  2. Krem: Cytryny umyj i sparz wrzątkiem. Wysusz je dokładnie, zetrzyj skórkę (tylko żółtą!) i następnie wyciśnij sok. Przełóż do miski, która nada się do kąpieli wodnej. Dodaj olej (albo masło), jaja oraz cukier. Wszystko razem wymieszaj przy pomocy trzepaczki. Do garnka wlej wodę, zagotuj i zmniejsz moc. Na garnku postaw miskę z sokiem, skórką, cukrem i olejem (możesz go wymienić na masło). Pamiętaj, że dno miski nie może stykać się z wodą, bo masa się zważy i nie wyjdzie! Ogrzewaj mieszając ciągle trzepaczką. Po ok 10-15 minutach masa zgęstnieje. Zestaw z ognia.
  3. Beza: białka (jedno masz już z przygotowania spodu) ubij z cukrem pudrem na sztywną i błyszczącą masę.
  4. Na wystudzonym spodzie rozsmaruj krem. Na wierzchu przy pomocy łyżki wyłóż masę z białek i cukru. Piecz w 180C przez 20 minut. Wystudź i przechowuj w lodówce.
Tarta z lemon curd to jeden z moich ulubionych deserów. Lekko słodkawa, z kwaśnym kremem i delikatną bezą. Świetnie sprawdza się podczas spotkań w większym gronie. Nie jest to zdrowy deser, ale od czasu do czasu możesz go zjeść 🙂 Jeśli zostanie Ci trochę kremu, możesz go wykorzystać do innych ciast, gofrów lub placuszków. Można go przechowywać do 2 tygodni.

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Zajrzyj na mój Instagram 🙂
Ponad 150tys. obserwatorów, masa kuchennych inspiracji i nie tylko!
instagram.com/odzywiajsiezdrowo

Oceń przepis

5/5 - (Ocen: 1)

Dodaj komentarz

Item added to cart.
0 items - 0,00