Szaszłyki z krewetkami i ananasem

Tradycyjne kotlety mielone

Wskazówki

45 minut  6 szaszłyków
Wartość odżywcza 1 szałszyka:
144 kcal \ B-6 g \ T-9 g \ W-12 g \ BŁ-1 g

Składniki

  • Krewetki Vannamei – 225 g (1 opakowanie)
  • Oliwa – 40 g (4 łyżki)
  • Sok z limonki – 18 g (3 łyżki)
  • Syrop z agawy – 15 g (1 łyżka)
  • Czosnek – 10 g (2 ząbki)
  • Sól – 1 szczypta
  • Świeżo zmielony pieprz – 1 szczypta
  • Papryka słodka – 1/4 łyżeczki
  • Płatki chilli – 1/2 łyżeczki
  • Kolendra, świeża – 1 g (1 garść)
  • Ananas – 300 g (1/2 sztuki)
  • Papryka czerwona – 115 g (1/2 sztuki)
  • Papryka żółta – 100 g (1/2 sztuki)
  • Masło – 10 g (1 łyżka)

Przygotowanie

Krewetki oczyścić i włożyć do miski. Dodać oliwę, sok z limonki, syrop z agawy lub miód, starty na tarce czosnek, łyżkę posiekanej kolendry, sól, pieprz, paprykę słodką i płatki chili. Odstawić na 30 minut. Ananasa i papryki oczyścić i pokroić w kostkę. Patyczki do szaszłyków moczyć przynajmniej przez 30 minut (dzięki temu nie spalą się podczas grillowania).
Krewetki, ananasa i papryki nadziać na patyczki. Umieścić je na grillu i posmarować marynatą z krewetek. Grillować po 2-3 minuty z każdej strony (po przewróceniu na drugą stronę znowu posmarować marynatą). Przed podaniem posmarować rozpuszczonym masłem i posypać świeżą kolendrą. Podawać z ulubioną sałatką.

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00