Sos pomidorowy z soczewicą

Wskazówki

25 minut  4 porcje
1 porcja to: 228 kcal \ B-14 g \ W-32 g \ T-5 g \ BŁ-5 g

Składniki

  • Oliwa – 10 g (2 łyżeczki)
  • Cebula – 105 g (1 sztuka)
  • Czosnek – 5 g (1 ząbek)
  • Pomidorki koktajlowe – 150 g (1 porcja)
  • Soczewica czerwona – 180 g (1 szklanka)
  • Bulion domowy – 480 g (2 szklanki)
  • Passata pomidorowa – 500 g (1 porcja)
  • Bazylia świeża – kilka listków
  • Papryka ostra – 1/3 łyżeczki
  • Papryka słodka – 1/2 łyżeczki
  • Papryka wędzona – 1/3 łyżeczki

Przygotowanie

Na oliwie zeszklić pokrojoną cebulę, dorzucić przeciśnięty przez praskę czosnek, paprykę słodką, ostrą i wędzoną. Dodać pokrojone pomidorki koktajlowe (lub zwykłe pomidory) i opłukaną soczewicę. Chwilę przesmażyć. Zalać bulionem i gotować przez kilka minut. Dodać passatę i dalej gotować. Doprawić porządnie solą, pieprzem, dodać bazylię. Podawać np. z makaronem.

Kaloryczność podana jest dla samego sosu, bez makaronu.

Na hasło ➡️ odzywiajsiezdrowo7 masz 7% rabatu w sklepie targroch.pl. Znajdziesz tam różnego rodzaju: mąki (m.in. orkiszową i gryczaną), słodzidła (m.in. syrop klonowy, daktylowy, z agawy, cukier kokosowy), kasze, ryż, bakalie, oleje itp.

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Magdalena

Sosik pierwsza klasa 🙂

Item added to cart.
0 items - 0,00