Shakshouka (szakszuka)

Wskazówki

15 minut  2 porcje
1 porcja to: 345 kcal \ B-21 g \ W-21 g \ T-21 g \ BŁ-3 g

Składniki

  • Papryka czerwona – 140 g (1 sztuka)
  • Czosnek – 10 g (2 ząbki)
  • Pomidory z puszki – 400 g (1 puszka)
  • Jajo kurze – 250 g (5 sztuk)
  • Cebula – 105 g (1 sztuka)
  • Masło klarowane – 15 g (1 łyżka)
  • Natka pietruszki – 12 g (1 łyżka)
  • Oregano – 1/2 łyżeczki
  • Kmin rzymski – 1/2 łyżeczki
  • Sól – 1 szczypta
  • Pieprz – 1 szczypta
  • Przyprawa chili – 1 szczypta
  • Bazylia świeża – kilka listków

Przygotowanie

Na patelni rozgrzać masło, podsmażyć pokrojone w drobną kostkę cebulę, paprykę i czosnek. Podsmażać 2-3 minuty. Dodać pomidory, doprawić solą, pieprzem, bazylią, oregano, kminem rzymskim i chilli. Podgrzewać kilka minut. Do pomidorów wbić jajka, przykryć i gotować do momentu aż białka się zetną (albo zapiekać w piekarniku nagrzanym do 180C przez 10-12 minut). Przed podaniem posypać natką pietruszki albo świeżą bazylią.

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Beata

A ja podobny przepis znalazłam w staropolskiej kuchni. Tylko bez papryki i chili. W każdym wydaniu smaczne.:))

Kaja

Jedno z moich ulubionych śniadań, dodaję jeszcze kiełbaskę 😉

Item added to cart.
0 items - 0,00