Shakshouka (szakszuka) z serem feta

Wskazówki

15 minut  2 porcje
1 porcja to: 434 kcal \ B-28 g \ W-16 g \ T-30 g \ BŁ-3 g

Składniki

  • Papryka żółta – 70 g (1/2 sztuki)
  • Szynka parmeńska – 20 g (2 plasterki)
  • Czosnek – 5 g (1 ząbek)
  • Cebula czerwona – 52 g (1/2 sztuki)
  • Masło klarowane – 15 g (1 łyżka)
  • Pomidory z puszki – 400 g (1 puszka)
  • Ser feta – 65 g (1/3 kostki)
  • Jajo kurze – 250 g (5 sztuk)
  • Szczypior – 5 g (1 łyżka)
  • Sól – 1 szczypta
  • Pieprz – 1 szczypta
  • Kmin rzymski – 1/2 łyżeczki
  • Przyprawa chili – 1 szczypta
  • Papryka słodka – 1 łyżeczka
  • Bazylia świeża – 3 kilka listków
  • Oregano – 1/2 łyżeczki

Przygotowanie

Na patelni rozgrzać masło, podsmażyć pokrojone w drobną kostkę szynkę, cebulę, paprykę i czosnek. Podsmażać 2-3 minuty. Dodać pomidory, doprawić solą, pieprzem, bazylią, oregano, kminem rzymskim i chilli. Podgrzewać kilka minut. Dodać pokrojony ser feta. Do pomidorów wbić jajka, przykryć i gotować do momentu aż białka się zetną (albo zapiekać w piekarniku nagrzanym do 180C przez 9-11 minut). Przed podaniem posypać szczypiorem albo świeżą bazylią. Zjeść z pieczywem lub ulubioną sałatką.

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00