Sałatka ziemniaczana z bobem i awokado

4.3/5 - (Ocen: 3)
Sałatka ziemniaczana z bobem i awokado

Wskazówki

40 minut
3 porcje
Wartość odżywcza 1 porcji: 463 kcal \ B-21 g \ T-19 g \ W-45 g \ BŁ-13 g
Wartość odżywcza 100 g sałatki: 109 kcal \ B-5 g \ T-5 g \ W-11 g \ BŁ-3 g

Składniki

  • Ziemniaki – 6 sztuk (510 g)
  • Bób – 1 woreczek (500 g)
  • Cebula czerwona – 1/2 sztuki (60 g)
  • Awokado – 1/2 sztuki (70 g)
  • Sok z cytryny – 1 łyżka (6 g)
  • Koperek – 2 łyżki (8 g)
  • Ser feta – 1/2 opakowania (100 g)
  • Czosnek granulowany – 1/3 łyżeczki
  • Sól – do smaku
  • Pieprz – do smaku
  • Oliwa – 2 łyżki (20 g)

Przygotowanie

  1. Ziemniaki obierz, ugotuj i przestudź. Pokrój na plastry.
  2. Bób dokładnie umyj i ugotuj w lekko osolonej wodzie Obierz z łupinek.
  3. Ser pokrusz, cebulę i awokado pokrój. Koperek posiekaj.
  4. Wszystkie składniki przełóż do miski i skrop sokiem z cytryny.  Dodaj oliwę, dopraw czosnkiem, solą i pieprzem, a następnie wymieszaj. Możesz podawać od razu lub schłodzić w lodówce (będzie jeszcze lepsza).

Sałatka ziemniaczana z bobem i awokado to danie idealne na upały! Może stanowić pyszny dodatek do dań z grilla, lekką kolację bądź nawet lunch do pracy. Z racji tego, że zawiera schłodzone ziemniaki (które mają niższy indeks glikemiczny od takich ugotowanych, prosto z wody), nadaje się dla osób z insulinoopornością.Jeśli lubisz tego typu sałatki, to koniecznie wypróbuj: Sałatka ziemniaczana ze szparagami i rzodkiewkami oraz: sałatka ziemniaczana na grilla

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Zajrzyj na mój Instagram 🙂
Ponad 150tys. obserwatorów, masa kuchennych inspiracji i nie tylko!
instagram.com/odzywiajsiezdrowo

Oceń przepis

4.3/5 - (Ocen: 3)

Dodaj komentarz

Item added to cart.
0 items - 0,00