Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym

3.7/5 - (Ocen: 111)
Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym

Wskazówki

25 minut
2 porcje
Wartość odżywcza 1 porcji: 461 kcal \ B-29 g \ T-26 g \ W-26 g \ BŁ-6 g
Wartość odżywcza 100 g sałatki: 106 kcal \ B-7 g \ T-6 g \ W-6 g \ BŁ-1 g

Składniki

  • kurczak, filet z piersi – 1 pojedynczy (200 g)
  • rukola – 4 garście (80 g)
  • pomidorki koktajlowe – 2 garście (200 g)
  • awokado – 1 sztuka (120 g)
  • kukurydza konserwowa – 4 łyżki (60 g)
  • cebula czerwona – 1/2 sztuki (40 g)
  • ogórek zielony – 1/2 sztuki (90 g)
  • musztarda francuska – 1 płaska łyżka (10 g)
  • sok z cytryny – 1 łyżka (10 g)
  • miód – 1 łyżka (20 g)
  • oliwa – 2 łyżki (20 g)
  • dynia, pestki – 1 łyżka (10 g)
  • słonecznik, nasiona – 1 łyżka (10 g)
  • sól – do smaku
  • pieprz – do smaku

Przygotowanie

  1. Filet z kurczaka dopraw dowolnie (użyłam curry i paprykę słodką) i zgrilluj na patelni (możesz też upiec w piekarniku).
  2. Rukolę i kukurydzę opłukaj i osusz. Pomidorki poprzekrajaj na połówki, ogórka i awokado pokrój w plasterki, cebulę w kostkę.
  3. Wszystkie składniki wymieszaj, dopraw solą i pieprzem.
  4. Musztardę dokładnie wymieszaj z oliwą, sokiem z cytryny i miodem lub syropem z agawy. Dressingiem polej sałatkę. Na wierzchu rozsyp podprażone ziarna.

Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym to jedna z moich ulubionych sałatek. Wszystkie składniki fantastycznie się ze sobą komponują. Sałatka nadaje się jako posiłek do pracy, kolacja lub nawet śniadanie.

Oceń przepis

3.7/5 - (Ocen: 111)

13 komentarzy do “Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym”

  1. Łączenie zielonego ogórka z rukolą i pomidorami czy sokiem z cytryny to masakra całej wit c. Nie uczą już tego w szkołach czy może mam nieaktualne wiadomości? A wystarczy dodać ogórka kiszonego lub małosolnego. A zdjęcie było takie zachęcające.

    Odpowiedz
    • Pani Aniu… zgadzam się, świeży ogórek zawiera askorbinazę (enzym, który dezaktywuje witaminę C), ale chyba takie pomidory z sałatki nie są jedynym źródłem witaminy C w codziennej diecie? Zawierają ją też inne owoce i warzywa: jarmuż, brokuł, kalafior, natka pietruszki, papryka. Już 100g czerwonej papryki pokrywa dziennie zapotrzebowanie 🙂 Wystarczy zadbać o to, by dieta była zbilansowana, bogata w warzywa i owoce, a o podaż witamin nie będzie trzeba się martwić. To jest taki paradoks naszych czasów. Czepiamy się szczegółów, zamiast przyjrzeć się całokształtowi naszego codziennego żywienia.

      Odpowiedz
  2. Dressing do tej sałatki jest strzałem w dziesiątkę, idealnie pasuje. W dodatku sałatkę można komponować jak się chce, raz zrobię bez ogórka i kukurydzy, raz dodam oliwki. Super pomysł na zdrowy obiad!

    Odpowiedz
  3. Do takiego sosu czasem dodaję też odrobinę soku z pomarańczy. Tak czy tak sałatka i smaczna i dobrze wygląda. polecam 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00