Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym

3.6/5 - (Ocen: 77)
Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym

Wskazówki

25 minut
2 porcje
Wartość odżywcza 1 porcji: 461 kcal \ B-29 g \ T-26 g \ W-26 g \ BŁ-6 g
Wartość odżywcza 100 g sałatki: 106 kcal \ B-7 g \ T-6 g \ W-6 g \ BŁ-1 g

Składniki

  • kurczak, filet z piersi – 1 pojedynczy (200 g)
  • rukola – 4 garście (80 g)
  • pomidorki koktajlowe – 2 garście (200 g)
  • awokado – 1 sztuka (120 g)
  • kukurydza konserwowa – 4 łyżki (60 g)
  • cebula czerwona – 1/2 sztuki (40 g)
  • ogórek zielony – 1/2 sztuki (90 g)
  • musztarda francuska – 1 płaska łyżka (10 g)
  • sok z cytryny – 1 łyżka (10 g)
  • miód – 1 łyżka (20 g)
  • oliwa – 2 łyżki (20 g)
  • dynia, pestki – 1 łyżka (10 g)
  • słonecznik, nasiona – 1 łyżka (10 g)
  • sól – do smaku
  • pieprz – do smaku

Przygotowanie

  1. Filet z kurczaka dopraw dowolnie (użyłam curry i paprykę słodką) i zgrilluj na patelni (możesz też upiec w piekarniku).
  2. Rukolę i kukurydzę opłukaj i osusz. Pomidorki poprzekrajaj na połówki, ogórka i awokado pokrój w plasterki, cebulę w kostkę.
  3. Wszystkie składniki wymieszaj, dopraw solą i pieprzem.
  4. Musztardę dokładnie wymieszaj z oliwą, sokiem z cytryny i miodem lub syropem z agawy. Dressingiem polej sałatkę. Na wierzchu rozsyp podprażone ziarna.

Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym to jedna z moich ulubionych sałatek. Wszystkie składniki fantastycznie się ze sobą komponują. Sałatka nadaje się jako posiłek do pracy, kolacja lub nawet śniadanie.

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Zajrzyj na mój Instagram 🙂
Ponad 150tys. obserwatorów, masa kuchennych inspiracji i nie tylko!
instagram.com/odzywiajsiezdrowo

Oceń przepis

3.6/5 - (Ocen: 77)

9 komentarzy do “Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym”

  1. Łączenie zielonego ogórka z rukolą i pomidorami czy sokiem z cytryny to masakra całej wit c. Nie uczą już tego w szkołach czy może mam nieaktualne wiadomości? A wystarczy dodać ogórka kiszonego lub małosolnego. A zdjęcie było takie zachęcające.

    Odpowiedz
    • Pani Aniu… zgadzam się, świeży ogórek zawiera askorbinazę (enzym, który dezaktywuje witaminę C), ale chyba takie pomidory z sałatki nie są jedynym źródłem witaminy C w codziennej diecie? Zawierają ją też inne owoce i warzywa: jarmuż, brokuł, kalafior, natka pietruszki, papryka. Już 100g czerwonej papryki pokrywa dziennie zapotrzebowanie 🙂 Wystarczy zadbać o to, by dieta była zbilansowana, bogata w warzywa i owoce, a o podaż witamin nie będzie trzeba się martwić. To jest taki paradoks naszych czasów. Czepiamy się szczegółów, zamiast przyjrzeć się całokształtowi naszego codziennego żywienia.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Item added to cart.
0 items - 0,00