Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym

3,5/5 - (Ocen: 70)
Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym

Wskazówki

25 minut  2 porcje
Wartość odżywcza 1 porcji:
407 kcal \ B-28 g \ W-24 g \ T-21 g \ BŁ-6 g

Składniki

  • Filet z piersi kurczaka – 200g (1 pojedynczy)
  • Rukola – 80g (4 garście)
  • Pomidorki koktajlowe – 200g
  • Awokado – 120g (1 sztuka)
  • Kukurydza konserwowa – 60g (4 łyżki)
  • Cebula czerwona – 40g (1/2 sztuki)
  • Zielony ogórek – 90g (1/2 sztuki)
  • Musztarda francuska – 10g (1 płaska łyżka)
  • Sok z cytryny – 10g (1 łyżka)
  • Miód lub syrop z agawy – 20g (1 łyżka)
  • Oliwa – 20g (2 łyżki)
  • Pestki dyni – 10g (1 łyżka)
  • Nasiona słonecznika – 10g (1 łyżka)
  • Sól, pieprz – do smaku

Przygotowanie

Filet z kurczaka doprawić dowolnie (użyłam curry i paprykę słodką) i zgrillować na patelni (lub upiec w piekarniku). Rukolę i kukurydzę opłukać i osuszyć. Pomidorki poprzekrajać, ogórka i awokado pokroić w plasterki, cebulę w kostkę.  Wszystkie składniki wymieszać, doprawić solą i pieprzem. Musztardę dokładnie wymieszać z oliwą, sokiem z cytryny i miodem lub syropem z agawy. Dressingiem polać sałatkę. Na wierzchu rozsypać podprażone ziarna.

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Zajrzyj na mój Instagram 🙂
Ponad 150tys. obserwatorów, masa kuchennych inspiracji i nie tylko!
instagram.com/odzywiajsiezdrowo

Oceń przepis

3,5/5 - (Ocen: 70)

7 komentarzy do “Sałatka z kurczakiem i dressingiem musztardowo-miodowym”

  1. Łączenie zielonego ogórka z rukolą i pomidorami czy sokiem z cytryny to masakra całej wit c. Nie uczą już tego w szkołach czy może mam nieaktualne wiadomości? A wystarczy dodać ogórka kiszonego lub małosolnego. A zdjęcie było takie zachęcające.

    Odpowiedz
    • Pani Aniu… zgadzam się, świeży ogórek zawiera askorbinazę (enzym, który dezaktywuje witaminę C), ale chyba takie pomidory z sałatki nie są jedynym źródłem witaminy C w codziennej diecie? Zawierają ją też inne owoce i warzywa: jarmuż, brokuł, kalafior, natka pietruszki, papryka. Już 100g czerwonej papryki pokrywa dziennie zapotrzebowanie 🙂 Wystarczy zadbać o to, by dieta była zbilansowana, bogata w warzywa i owoce, a o podaż witamin nie będzie trzeba się martwić. To jest taki paradoks naszych czasów. Czepiamy się szczegółów, zamiast przyjrzeć się całokształtowi naszego codziennego żywienia.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Item added to cart.
0 items - 0,00