Sałatka śledziowa z ananasem

Sałatka śledziowa z ananasem

Wskazówki

12 godzin (+30 minut)  8 porcji
Wartość odżywcza 1 porcji:
291 kcal \ B-21 g \ W-11 g \ T-18 g \ BŁ-1 g

Składniki

  • Śledź w płatach – 800 g (8 płatów)
  • Woda – 440 g (2 szklanki)
  • Ocet spirytusowy – 100 g (1/2 szklanki)
  • Ananas w puszce – 300 g (10 plastrów)
  • Ogórek kiszony – 240 g (4 sztuki)
  • Cebula czerwona – 105 g (1 sztuka)
  • Jogurt naturalny – 150 g (1 mały kubeczek)
  • Majonez – 25 g (1 łyżka)
  • Pieprz – 1 szczypta

Przygotowanie

Sałatka śledziowa gości na naszych stołach już od kilku lat. Wprowadziła ją moja Mama i ciągle uważam, że w jej wykonaniu jest najsmaczniejsza (mimo, że ta wersja też jest pyszna) 🙂

*Filety śledziowe (najlepiej matiasy) dokładnie obmyć z solanki i wymoczyć w zimnej wodzie (przynajmniej 2h). W międzyczasie kilka razy wymienić wodę na świeżą. Ryby zalać wodą oraz octem i odstawić do lodówki na całą noc. Ananasa oraz ogórki kiszone odsączyć i pokroić w kostkę. Cebulkę pokroić drobno.  Śledzie odsączyć z zalewy i pokroić na kawałki. Wszystkie składniki wrzucić do miski. Doprawić świeżo zmielonym pieprzem. Jogurt i majonez wymieszać, dodać do sałatki. Wymieszać ponownie.

Najlepiej smakuje następnego dnia 🙂

*Można użyć już gotowe śledzie w occie.

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00