Rozgrzewający krem z dyni

Wskazówki

40 minut  4 porcje
1 porcja to: 228 kcal \ B-7 g \ W-29 g \ T-14 g \ BŁ-7 g

Składniki

  • Dynia – 1200 g (1 średnia sztuka)
  • Imbir świeży – 10 g (2 cm kawałek)
  • Cebula – 70 g (1 mała sztuka)
  • Czosnek – 15 g (3 ząbki)
  • Masło klarowane – 15 g (2 łyżki)
  • Bulion domowy – 960 g (4 szklanki)
  • Mleko kokosowe – 40 g (4 łyżki)
  • Pestki dyni – 40 g (4 łyżki)
  • Sól – 1 łyżeczka
  • Pieprz – 1 szczypta
  • Przyprawa papryka ostra – 1/2 łyżeczki
  • Gałka muszkatołowa – 1 szczypta
  • Kurkuma – 1/2 łyżeczki
  • Przyprawa curry –1/2 łyżeczki

Przygotowanie

Dynię (najbardziej polecam hokkaido lub piżmową) pokroić na kawałki i upiec w piekarniku (180C, 20 min). Po upieczeniu dynię obrać (hokkaido nie trzeba), a następnie pokroić w kostkę. Imbir zetrzeć na tarce. Cebulę i czosnek obrać, drobno posiekać. W rondlu rozgrzać masło, zeszklić cebulę i czosnek. Dodać imbir, chwilę przesmażyć, dorzucić pokrojoną dynię. Wlać bulion, dodać sól, przypawy (wedle uznania), gotować przez ok 10 min., a następnie zmiksować. Przed podaniem posypać pestkami dyni i przyozdobić „keksem” z gęstego mleka kokosowego. Najsmaczniejsza jest drugiego dnia, kiedy wszystkie przyprawy się „przegryzą” 🙂

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
6 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kazia Witkowska

Migotanie przedsionkow serca

Ewelina Sobczak

Smakuje wspaniale! Robię w dużych ilościach i mrożę na zapas

Anna

Najlepsza dyniowa jaką jadłam! Już 3 tydzień gotuję w weekend wielki gar i przez cały tydzień jemy z rodziną 🙂 i nie mamy dość! Dałam jednak całą puszkę mleka kokosowego i podałam z kaszą jaglaną i natką pietruszki.

Item added to cart.
0 items - 0,00