Ptasie mleczko z chia

Ptasie mleczko z chia

Wskazówki

60 minut  12 porcji
Wartość odżywcza 1 porcji:
206 kcal \ B-3 g \ W-10 g \ T-19 g \ BŁ-2 g

Składniki

  • Orzechy włoskie – 30 g (2 łyżki)
  • Nerkowce – 30 g (1 garść)
  • Kakao niesłodzone – 5 g (1 łyżeczka)
  • Czekolada gorzka (70% kakao) – 50 g (1 porcja)
  • Wiórki kokosowe – 30 g (5 łyżek)
  • Olej kokosowy – 40 g (2 łyżki)
  • Miód – 25 g (1 łyżka)
  • Mleko kokosowe – 400 g (1 porcja)
  • Erytrytol – 15 g (3 łyżeczki)
  • Nasiona chia – 40 g (4 łyżki)
  • Maliny mrożone – 60 g (1 porcja)
  • Agar – 5 g (1,5 łyżeczki)
  • Syrop klonowy – 10 g (2 łyżeczki)
  • Laska wanilii – 1 kawałek

Przygotowanie

Bardzo długo zastanawiałam się jaki spód tutaj przygotować. Z początku chciałam zmiksować orzechy z daktylami, ale okazało się że nie mamy ich w domu. Stwierdziłam, że spontanicznie powrzucam składniki do blendera i zobaczę co z tego wyjdzie (stąd też kakao i czekolada). Nie spodziewałam się, że to będzie tak pyszne!

Przygotowanie: Wiórki kokosowe i orzechy zblendować. Dodać kakao, rozpuszczoną czekoladę, olej kokosowy i płynny miód (a w wersji wegańsiej syrop klonowy lub daktylowy). Zmiksować ponownie i przelać do plastikowego pojemnika wyłożonego papierem do pieczenia. Mleko kokosowe przelać do garnuszka, dodać nasiona chia, syrop klonowy (lub inne słodzidło), erytrol, wanilię lub domowy ekstrakt waniliowy i zagotować. Dodać *agar (lub żelatynę) i gotować jeszcze około 2 minut. Masę wylać na spód w pojemniku i odstawić w chłodne miejsce. Wierzch można polać / pomazać  musem z mrożonych malin (wystarczy je wrzucić do garnuszka, zalać odrobiną wody, zagotować i zblendować). Jak tylko masa przestygnie schować do lodówki.

*agar można zastąpić żelatyną (2 łyżeczki), ale warto pamiętać, że trzeba ją najpierw zalać odrobiną wody, aby napęczniała, a następnie dodać do garnuszka z mlekiem kokosowym (wymieszać dokładnie i już nie gotować).

Przepis na masę inspirowany był blogiem true taste hunters

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Magda
Magda
3 lat temu

To będzie moja pierwsza przygoda z agarem, mam nadzieję, że jest łatwiejszy od żelatyny … 😉 Jaki duży ma być ten pojemnik plastikowy?

Item added to cart.
0 items - 0,00