Polędwiczka w sosie słodko-kwaśnym z ananasem

Polędwiczka w sosie słodko-kwaśnym z ananasem

Wskazówki

20 minut  2 porcje
Wartość odżywcza 1 porcji:
411 kcal \ B-34 g \ W-51 g \ T-8 g \ BŁ-5 g

Składniki

  • Imbir świeży – 20 g (4 cm kawałek)
  • Czosnek – 10 g (2 ząbki)
  • Polędwiczka wieprzowa – 300 g (1 porcja)
  • Chili w płatkach – 2 g (1/2 łyżeczki)
  • Papryka czerwona – 160 g (1 sztuka)
  • Papryka żółta – 140 g (1 sztuka)
  • Ananas w puszce – 180 g (6 plastrów)
  • Ocet ryżowy – 30 g (3 łyżki)
  • Cukier trzcinowy – 20 g (2 łyżki)
  • Woda – 30 g (3 łyżki)
  • Mąka ziemniaczana – 20 g (1 łyżka)
  • Masło klarowane – 8 g (1 łyżeczka)
  • Ketchup – 30 g (2 łyżki)

Przygotowanie

Imbir i czosnek zetrzeć na tarce. Mięso pokroić w cienkie plasterki, wymieszać z imbirem i czosnkiem, doprawić solą, pieprzem i chili. Papryki pokroić w kostkę. Ananasa pokroić na kawałki (najlepszy jest świeży, jeśli jednak takiego nie mamy, możemy użyć ananasa z puszki). Ocet ryżowy wymieszać z cukrem i wodą (można dodać też odrobinę soku z zalewy, bądź czysty sok ananasowy – danie będzie jeszcze lepsze).  Doprawione mięso wymieszać z mąką ziemniaczaną. Na patelni z rozgrzanym tłuszczem podsmażyć polędwiczkę. Dodać paprykę i ananasa. Smażyć jeszcze chwilę. Wlać ocet z cukrem, ketchup (albo przecier pomidorowy), zagotować. Podawać z makaronem ryżowym lub ryżem. Posypać sezamem i posiekanym szczypiorkiem.

*Kaloryczność podana jest dla porcji bez ryżu.

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00