Pieczone pierogi z kurkami

Pieczone pierogi z kurkami

Wskazówki

60 minut  20 sztuk
Wartość odżywcza 1 sztuki:
106 kcal \ B-2 g \ W-11 g \ T-6 g \ BŁ-2 g

Składniki

  • Mąka pełnoziarnista – 130 g (1 szklanka)
  • Mąka żytnia – 120 g (1 szklanka)
  • Proszek do pieczenia – 5 g (1 łyżeczka)
  • Jajo kurze – 50 g (1 sztuka)
  • Śmietana 12% – 120 g (1/2 szklanki)
  • Cukier – 5 g (1 łyżeczka)
  • Masło – 100 g (1 porcja)
  • Kurki – 360 g (6 garści)
  • Cebula – 105 g (1 sztuka)
  • Masło klarowane – 15 g (1 łyżka)
  • Sól – 1/2 łyżeczki
  • Pieprz – 1 szczypta
  • Rozmaryn suszony – 1 szczypta

Przygotowanie

Ciasto: Do miski wrzucić mąkę (może być zwykła, pszenna), proszek do pieczenia, jajko, cukier, śmietanę, posiekane masło, sól oraz pieprz i dokładnie zagnieść na jednolią masę. Ciasto nie powinno przyklejać się do dłoni. W razie potrzeby należy dosypać mąkę. Rozwałkować dość cienko, wyciąć krążki. Na każdy krążek wyłożyć farsz, dokładnie zlepić i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Opcjonalnie (co bardzo polecam) pomarować roztrzepanym jajem. Piec w 180C przez 30-35 minut.

Farsz: Kurki oczyścić. Cebulę pokroić w kostkę, przesmażyć na maśle klarowanym. Dodać kurki i dusić razem kilka minut. Doprawić porządnie pieprzem, solą i rozmarynem.

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00