Pełnoziarnista pita

Wskazówki

1,5 godziny  8 sztuk
1 sztuka to: 183 kcal \ B-7 g \ W-29 g \ T-3 g \ BŁ-4 g

Składniki

  • Mąka pełnoziarnista – 350 g (Niepełne 3 szklanki)
  • Drożdże instant (suszone) – 6 g (2 łyżeczki)
  • Ciepła woda – 250 g (1 większa szklanka)
  • Oliwa – 20 g (2 łyżki)
  • Sól – 1 łyżeczka

Przygotowanie

*Mąkę przesiać, wymieszać z solą i drożdżami. Pomału dodawać ciepłą (ale nie gorącą) wodę wymieszaną z oliwą i zagnieść. Na stolnicy podsypanej mąką wyrobić elastyczne ciasto. Przełożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić na godzinę do wyrośnięcia. Ciasto ponownie zagnieść, podzielić na 8 części i uformować kulki. Przykryć ściereczką na 15 min. Każdą kulę rozwałkować na cienkie placki. Kłaść pojedynczo na mocno rozgrzanej patelni (bez tłuszczu!!!). Podgrzewać około 30-45s, obrócić, podgrzewać około 1,5 min., znowu obrócić i podrzewać ok. 30-45s.

Mąkę pełnoziarnistą można wymienić na zwykłą, pszenną.

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00