Kurczak w sosie słodko-kwaśnym z ananasem i papryką

Wskazówki

20 minut  2 porcje
1 porcja to: 360 kcal \ B-36 g \ W-38 g \ T-6 g \ BŁ-4 g

Składniki

  • Imbir świeży – 10 g (2 cm kawałek)
  • Czosnek – 10 g (2 ząbki)
  • Filet z kurczaka – 300 g (2 sztuki)
  • Chili w płatkach – 2 g (1/2 łyżeczki)
  • Papryka czerwona – 160 g (1 sztuka)
  • Papryka żółta – 140 g (1 sztuka)
  • Ananas z puszki w soku – 300 g
  • Sok z ananasa z puszki – całość
  • Ocet ryżowy – 30 g (3 łyżki)
  • Woda – 30 g (3 łyżki)
  • Mąka ziemniaczana – 20 g (1 łyżka)
  • Masło klarowane – 8 g (1 łyżeczka)
  • Ketchup – 30 g (2 łyżki)

Przygotowanie

Imbir i czosnek zetrzeć na tarce. Mięso pokroić w kostkę, wymieszać z imbirem i czosnkiem, doprawić solą i chili. Dodać mąkę ziemniaczaną i ponownie wymieszać. Papryki pokroić w kostkę. Ananasa odsączyć (sok odłożyć), pokroić na kawałki. Ocet ryżowy wymieszać z sokiem z ananasa i wodą.  Na patelni z rozgrzanym tłuszczem podsmażyć kurczaka. Dodać paprykę i ananasa. Smażyć jeszcze chwilę. Wlać ocet z cukrem, ketchup (albo przecier pomidorowy), zagotować. Podawać z ryżem. Posypać sezamem i posiekanym szczypiorkiem.

*Kaloryczność podana jest dla porcji bez ryżu.

Na hasło ➡️ odzywiajsiezdrowo7 masz 7% rabatu w sklepie targroch.pl. Znajdziesz tam różnego rodzaju: mąki (m.in. orkiszową i gryczaną), słodzidła (m.in. syrop klonowy, daktylowy, z agawy, cukier kokosowy), kasze, ryż, bakalie, oleje itp.

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00