Kurczak w sosie curry z mango

5/5 - (Ocen: 1)
Kurczak w sosie curry z mango

Wskazówki

25 minut  2 porcje
Wartość odżywcza 1 porcji:
450 kcal \ B-35 g \ W-25 g \ T-24 g \ BŁ-2 g

Składniki

  • Mango – 240 g (1 sztuka)
  • Mleko kokosowe – 200 g (1 szklanka)
  • Sos sojowy – 10 g (1 łyżka)
  • Sok z limonki – 12 g (2 łyżki)
  • Papryczka chili – 2 g (1cm kawałek)
  • Imbir świeży – 10 g (2 cm kawałek)
  • Cebulka dymka – 25 g (1 sztuka)
  • Czosnek – 10 g (2 ząbki)
  • Kurczak, filet z piersi – 300 g (1 porcja)
  • Czerwona pasta curry – 10 g (1 łyżeczka)
  • Olej kokosowy – 5 g (1 łyżeczka)

Ważne!
Jeśli masz Insulinooporność (IO) / Zespół policystycznych jajników (PCOS), możesz wykorzystać ryż basmati (ma niski IG) lub brązowy.

Przygotowanie

Na blogu jest już taki przepis z indykiem, ale myślę że kurczak smakuje jeszcze lepiej 🙂 Mięso dokładnie umyć, oczyścić z błonek i pokroić. Natrzeć porządnie pastą curry i odłożyć. Czosnek i imbir obrać, zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Cebulkę i papryczkę chilli pokroić. Na patelni rozgrzać olej kokosowy, przesmażyć kurczaka, dodać imbir, czosnek i papryczkę. Poddusić razem (można je dodać wcześniej, jednak zauważyłam, że tak drobno starty czosnek lubi się przypalać). Całość zalać mlekiem kokosowym i dusić. Mango obrać i pokroić w kostkę, dodać do mięsa. Doprawić sosem sojowym i dusić kilka minut. Skropić sokiem z limonki. Podawać z ryżem jaśminowym i szczypiorkiem z dymki.

Szukasz prostych i zdrowych przepisów?

Zajrzyj na mój Instagram 🙂
Ponad 150tys. obserwatorów, masa kuchennych inspiracji i nie tylko!
instagram.com/odzywiajsiezdrowo

Oceń przepis

5/5 - (Ocen: 1)

Dodaj komentarz

Item added to cart.
0 items - 0,00