Domowa pizza z dodatkami

Wskazówki

50 minut  4 porcje
1 porcja to: 549 kcal \ B-16 g \ W-97 g \ T-11 g \ BŁ-1 g

Składniki

  • Mąka pszenna – 500 g (1 porcja)
  • Drożdże instant (suszone) – 7 g (1 opakowanie)
  • Cukier – 5 g (1 łyżeczka)
  • Woda – 300 g (1,5 szklanki)
  • Oliwa – 40 g (4 łyżki)
  • Cebula – 70 g (1 mała sztuka)
  • Czosnek – 10 g (2 ząbki)
  • Pomidory z puszki – 240 g (1 puszka)
  • Sól – 1 łyżeczka
  • Pieprz – 1 szczypta
  • Bazylia świeża – 1 łyżeczka
  • Papryka słodka – 1/2 łyżeczki
  • Papryka ostra – 1/3 łyżeczki

Przygotowanie

Z przepisu wychodzą 2 pizze 🙂
Do miski przesiać mąkę, dodać drożdże, cukier oraz sól. Wymieszać. Dodać ciepłą (ale nie gorącą) wodę oraz oliwę. Wymieszać. Ciasto wyrabiać na blacie przez kilka minut, do momentu aż będzie odchodzić od ręki (z początku ciasto mocno się lepi i mogłoby się wydawać, że trzeba dodać mąki. Wyrabiaj ciasto dalej i zobaczysz, że po chwili będzie lepiej). Przełożyć do miski i przykryć ściereczką. Odstawić na 25-30 minut. Przygotować ulubione dodatki oraz sos (sposób przygotowania niżej). Na blacie ułożyć papier do pieczenia, położyć na nim ciasto i delikatnie dłonią uformować pizzę. Zostawić 1-2 cm wolnego brzegu. Na cieście rozsmarować sos i wyłożyć dodatki. Piec na najniższej półeczce w piekarniku, w maksymalnej temperaturze (250 C), z termoobiegiem – około 9-10 minut.

Sos: na patelni lekko zeszklić cebulkę oraz czosnek, dodać pomidory z puszki, doprawić solą, pieprzem, bazylią (zwykle dodaję całe listki), papryką słodką i ostrą. Zagotować i delikatnie odparować. Można dodatkowo zblendować.

Przepis na ciasto pochodzi z bloga O pietruszka!

Na hasło ➡️ odzywiajsiezdrowo7 masz 7% rabatu w sklepie targroch.pl. Znajdziesz tam różnego rodzaju: mąki (m.in. orkiszową i gryczaną), słodzidła (m.in. syrop klonowy, daktylowy, z agawy, cukier kokosowy), kasze, ryż, bakalie, oleje itp.

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00