Print Friendly, PDF & Email

Dhal z soczewicy

Wskazówki

30 minut  8 porcje
1 porcja to: 242 kcal \ B-14 g \ W-31 g \ T-7 g \ BŁ-5 g

Składniki

  • Cebula – 160 g (2 sztuki)
  • Masło klarowane – 15 g (1 łyżka)
  • Imbir świeży – 20 g (4 cm kawałek)
  • Czosnek – 15 g (3 ząbki)
  • Soczewica czerwona – 400 g (1 opakowanie)
  • Passata pomidorowa – 500 g (1 porcja)
  • Woda – 440 g (2 szklanki)
  • Mleko kokosowe – 110 g (1/2 szklanki)
  • Papryka ostra – 1/3 łyżeczki
  • Garam masala – 2 łyżeczki
  • Kmin rzymski – 1 łyżeczka
  • Kurkuma – 1 łyżeczka
  • Sól – 2 łyżeczki

Przygotowanie

Cebulę pokroić w kostkę, przesmażyć na maśle klarowanym (w wersji wegańskiej na oliwie). Imbir i czosnek obrać, zetrzeć na tarce o drobnych oczkach i dodać do cebuli. Dorzucić przyprawy, smażyć jeszcze minutę. Dodać dokładnie wypłukaną soczewicę oraz passatę pomidorową (albo pomidory z puszki). Dolać wodę – w razie potrzeby w trakcie gotowania dodać więcej. Dodać mleko kokosowe. Podawać z ugotowanym ryżem, posypać natką pietruszki.

Danie najsmaczniejsze jest następnego dnia i później (nabiera „mocy” i przechodzi aromatem przypraw) 🙂

https://www.skleposz.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-obiadyE-book: Zdrowe i pyszne obiady

19,99 zł

E-book zawiera 20 przepisów na pyszne dania. Większość z nich przygotowuje się w ciągu 30 minut (lub szybciej), więc są idealne dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Przepisy są dokładnie rozpisane, mają podaną wartość kaloryczną i odżywczą.

Przejdź do sklepu →

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Item added to cart.
0 items - 0,00