Dhal z soczewicy

Wskazówki

30 minut  8 porcje
1 porcja to: 242 kcal \ B-14 g \ W-31 g \ T-7 g \ BŁ-5 g

Składniki

  • Cebula – 160 g (2 sztuki)
  • Masło klarowane – 15 g (1 łyżka)
  • Imbir świeży – 20 g (4 cm kawałek)
  • Czosnek – 15 g (3 ząbki)
  • Soczewica czerwona – 400 g (1 opakowanie)
  • Passata pomidorowa – 500 g (1 porcja)
  • Woda – 440 g (2 szklanki)
  • Mleko kokosowe – 110 g (1/2 szklanki)
  • Papryka ostra – 1/3 łyżeczki
  • Garam masala – 2 łyżeczki
  • Kmin rzymski – 1 łyżeczka
  • Kurkuma – 1 łyżeczka
  • Sól – 2 łyżeczki

Przygotowanie

Cebulę pokroić w kostkę, przesmażyć na maśle klarowanym (w wersji wegańskiej na oliwie). Imbir i czosnek obrać, zetrzeć na tarce o drobnych oczkach i dodać do cebuli. Dorzucić przyprawy, smażyć jeszcze minutę. Dodać dokładnie wypłukaną soczewicę oraz passatę pomidorową (albo pomidory z puszki). Dolać wodę – w razie potrzeby w trakcie gotowania dodać więcej. Dodać mleko kokosowe. Podawać z ugotowanym ryżem, posypać natką pietruszki.

Danie najsmaczniejsze jest następnego dnia i później (nabiera „mocy” i przechodzi aromatem przypraw) 🙂

Na hasło ➡️ odzywiajsiezdrowo7 masz 7% rabatu w sklepie targroch.pl. Znajdziesz tam różnego rodzaju: mąki (m.in. orkiszową i gryczaną), słodzidła (m.in. syrop klonowy, daktylowy, z agawy, cukier kokosowy), kasze, ryż, bakalie, oleje itp.

https://www.odzywiajsiezdrowo.pl/produkt/e-book-zdrowe-i-pyszne-sniadania/

E-book: Zdrowe i pyszne śniadania

39,99 zł

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania! Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :) Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00