Czekoladowy chlebek bananowy

xxx

Wskazówki

1 godzina  14 porcji
Wartość odżywcza 1 porcji:
182 kcal \ B-4 g \ W-25 g \ T-12 g \ BŁ-2 g

Składniki

  • Banan – 360g (3 mocno dojrzałe sztuki)
  • Jajo kurze – 50g (1 sztuka)
  • Olej – 110 g (1/2 szklanki)
  • Cukier kokosowy – 80 g
  • Mąka gryczana – 120 g
  • Mąka migdałowa – 50 g
  • Proszek do pieczenia – 5 g (1 łyżeczka)
  • Kakao niesłodzone – 50 g (5 łyżek)
  • Czekolada gorzka (70% kakao) – 50 g (1/2 tabliczki)
  • Cynamon – 1 łyżeczka
  • Ekstrakt waniliowy – kilka kropel
  • Sól – 1/4 łyżeczki

Przygotowanie

Banany (koniecznie dojrzałe!!) ugnieść widelcem na papkę. W misce wymieszać składniki mokre: „udeptane” banany, jajo, olej, ekstrakt waniliowy. W drugiej misce połączyć składniki suche: mąki (zamiast migdałowej można dać więcej gryczanej lub innej zwykłej), proszek do pieczenia, kakao, cynamon, cukier (można wymienić na inne słodzidło), sól. Wszystkie składniki (z obu misek) wymieszać razem. Dodać posiekaną czekoladę. Blaszkę (keksówkę 10×24) wyłożyć papierem do pieczenia. Masę przełożyć do blaszki (na wierzchu można ułożyć dodatkowego banana). Piec w piekarniku nagrzanym do 180C przed 50-55 minut (do suchego patyczka). Studzić na kratce. Podawać z ulubionymi dodatkami lub bez.

Kaloryczność podana jest dla 1 porcji (kawałka) 🙂

Nie masz pomysłu na zdrowe śniadania?

Ten eBook to zbiór 40 szybkich, pysznych i zdrowych pomysłów na śniadania!

Większość przygotowuje się do 15-20 minut, więc są idealne dla Osób, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie. Produkty w przepisach są ogólnodostępne i kupisz je większości sklepów :)

Chcesz zobaczyć 3 bezpłatne przepisy z tego eBooka? Zapisz się na listę zainteresowanych!

E-book Zdrowe i pyszne śniadania

Przejdź do sklepu →

Oceń przepis

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Item added to cart.
0 items - 0,00