tel.: 791-815-460
dietetyk@odzywiajsiezdrowo.pl
sklep@odzywiajsiezdrowo.pl

Praktyczny poradnik wielkanocny

Święta są po to, by je celebrować, spędzać z rodziną, przyjaciółmi i cieszyć się jedzeniem. Przede wszystkim nie należy myśleć o diecie. Nie stresować się i spędzić Święta w spokojnej atmosferze. Wielkanoc to tylko 2 dni, które w końcu nie zdarzają się codziennie. Pamiętaj jednak o kilku podstawowych zasadach zdrowego odżywania, by we wtorek nie wejść na wagę z wielkim strachem.



- Nie zaczynaj świętować w Wielką Sobotę. Na odstępstwa od diety pozwól sobie dopiero w niedzielę oraz poniedziałek;

- Gdy zasiądziesz do stołu zastanów się czego chcesz spróbować. Skosztuj te potrawy, na które masz największą ochotę. Możesz spróbować wszystkiego, ale w małych ilościach;

- Nie spiesz się – jedz powoli, delektuj się smakiem potraw, każdym kęsem. Żuj powoli. Jedząc wolniej zjesz mniej i szybciej poczujesz sytość. Żołądek zdąży zawiadomić Twój mózg o tym, że się już napełnił.

- Unikaj potraw w panierkach, przygotowywanych na głębokim oleju, zaciąganych mąką, zrezygnuj ze zbędnych dodatków do potraw, np. białego pieczywa, makaronu, ziemniaków. Jedz potrawy na które masz naprawdę ochotę.

- Nie jedz na siłę. Porcje nakładaj samodzielnie na talerz (Ciocie/Babcie/Rodzice nakładają porcje „od serca” przez co często musisz wpychać w siebie jedzenie);

- Jeśli chodzi o ciasto: nic strasznego się nie stanie jeśli je zjesz. Wybieraj mniejsze kawałki, tak by spróbować wszystkiego, a nie wpychać w siebie na siłę ("bo nie wypada odmówić bliskim").

- Pij dużo! Dobrym rozwiązaniem są wszelkiego rodzaju herbaty – zielona, biała, czerwona, melisa, mięta, z kopru włoskiego, rumianku. Przed jedzeniem wypij szklankę przegotowanej wody np. z odrobiną soku z cytryny – dzięki temu pobudzisz procesy trawienne.

- Nie spędzaj świąt przed telewizorem z pilotem w ręku, lub siedząc ciągle przy stole. Po wspólnym posiłku – razem z rodziną idź na spacer, zorganizuj wycieczkę rowerową! Po aktywności na świeżym powietrzu będziesz czuł się znacznie lżej.


Zdrowych, wesołych i pogodnych Świąt spędzonych w rodzinnej atmosferze
życzy Katarzyna Wawrzyniak



Trwa wczytywanie komentarzy...
Autorka
autorka

Katarzyna Wawrzyniak - Piekarska, dietetyk kliniczny

czytaj więcej...

Facebook

Kontakt


tel.:791-815-460
dietetyk@odzywiajsiezdrowo.pl
sklep@odzywiajsiezdrowo.pl