tel.: 791-815-460
dietetyk@odzywiajsiezdrowo.pl
sklep@odzywiajsiezdrowo.pl

Kiszone buraki - dlaczego warto włączyć je do jadłospisu?

Coraz częściej podkreśla się wagę spożywania produktów kiszonych, a warto wiedzieć, że kisić można prawie wszystko (kapustę, ogórki, buraki, rzodkiew, marchewkę, kalafior...). Zawarte w kiszonkach substancje regulują florę bakteryjną w jelitach, wspomagają trawienie i wydalanie produktów przemiany materii, a dzięki wysokiej zawartości witaminy C zwiększają przyswajalność żelaza, dodając nam siły, energii i witalności.

Właściwości zakwasu z buraków:
- stanowi bardzo dobre źródło kwasu foliowego, żelaza, magnezu, potasu, wapnia, witaminy C, A, z grupy B),
- wzmacnia odporność, sprzyja budowaniu prawidłowej flory jelit,
- wykazuje działanie antybakteryjne i przeciwwirusowe, pomocny podczas leczenia infekcji,
- niezastąpiony w odchudzaniu (dzięki zawartości bakterii kwasu mlekowego reguluje przemianę materii),
- przeciwdziała anemii, dzięki wysokiej zawartości żelaza i witaminy C, wykazuje krwiotwórcze właściwości (pomógł mi w walce z anemią i niskim poziomem ferrytyny, bardzo często zalecam go Pacjentkom - z rewelacyjnym skutkiem!),
- zapobiega nowotworom, dzięki betaninie, która chroni przed działaniem wolnych rodników,
- w wyraźny sposób dodaje energii i siły, wzmacnia kondycję fizyczną i wydolność organizmu,
- oczyszcza organizm z toksyn,
- reguluje ciśnienie krwi,
- łagodzi zgagę,
- wspiera pracę wątroby i nerek,
- przyspiesza syntezę kolagenu, działa odmładzająco,
- korzystnie wpływa na wygląd włosów, skóry, paznokci,
- łagodzi dolegliwości w okresie menopauzy,
- sok z kiszonych buraków jest naturalnym afrodyzjakiem :)

Przepis na kiszone buraki znajdziecie na stronie (wystarczy kliknąć).


Tagi:

Trwa wczytywanie komentarzy...
Autorka
autorka

Katarzyna Wawrzyniak - Piekarska, dietetyk kliniczny

czytaj więcej...