tel.: 791-815-460
dietetyk@odzywiajsiezdrowo.pl
sklep@odzywiajsiezdrowo.pl

Jak przetrwać Święta?


Święta są po to, by je celebrować, spędzać z rodziną, przyjaciółmi i cieszyć się jedzeniem. Przede wszystkim nie należy myśleć o diecie. Nie stresować się i spędzić Święta w spokojnej atmosferze.


W wigilijny poranek zjedz pełnowartościowe śniadanie, które nasyci Cię na kilka następnych godzin: proponuję jajecznicę, omlet na słodko lub wytrawny, bądź pieczoną rybę. Później w razie głodu zjedz lekki posiłek. Bardzo ważne jest to, aby do stołu nie siadać z pustym żołądkiem, ponieważ na 100% się przejemy!

W ciągu dnia warto pić spore ilości wody z dodatkiem cytryny lub imbiru, aby przygotować żołądek przed kolacją. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w miętę oraz koper, które wspomagają trawienie i odciążają wątrobę.

Podczas kolacji wigilijnej nie nakładaj sobie wszystkiego od razu. Najlepiej jeść mniejsze porcje - tak by wszystkiego spróbować. Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj pokarm i delektuj się każdym kęsem.

Jeśli chodzi o ciasto: nic strasznego się nie stanie jeśli je zjesz. Wybieraj mniejsze kawałki, tak by spróbować wszystkiego, a nie wpychać w siebie na siłę ("bo nie wypada odmówić bliskim").

W kolejne dni wybieraj głównie ryby, natomiast produkty mączne (np. pierogi) „poskub” :) Unikaj panierek, potraw przygotowywanych na głębokim oleju, zaciąganych mąką oraz tzw. zapychaczy (np. pieczywa).

Nie siedź cały dzień przy stole! Po posiłkach warto wybrać się na rodzinny spacer dzięki czemu Ty trochę odetchniesz, umocnisz więzi rodzinne, a dodatkowo pobudzi się perystaltyka jelit.

 

 

 


Trwa wczytywanie komentarzy...
Autorka
autorka

Katarzyna Wawrzyniak - Piekarska, dietetyk kliniczny

czytaj więcej...