20 negatywnych skutków spożywania białego cukru

20 negatywnych skutków spożywania białego cukru - banner

*Cukier uznawany jest za najpowszechniej stosowaną na świecie substancję o działaniu uzależniającym (uzależnia 8x bardziej niż kokaina!!!). Przyczynia się do rozwoju wielu ciężkich schorzeń.

Jakie są negatywne skutki spożywania cukru?

  • Zaburza pracę układu odpornościowego – przez codzienne spożycie cukru zmienia się flora jelitowa (umierają dobre bakterie)  – o tym, jak ważne są zdrowe jelita pisałam tutaj.
  • Wpływa na funkcjonowanie mózgu: uzależnia, powoduje niepokój, stany depresyjne, osłabia pamięć i koncentrację.
  • Zaburza równowagę witamin i minerałów w organizmie. Prowadzi do niedoboru chromu, miedzi, zaburza wchłanianie magnezu i wapnia, witamin z grupy B oraz E.
  • Podnosi poziom homocysteiny, stężenie trójglicerydów i LDL, natomiast obniża poziom HDL.
  • Obniża reakcję obronną na infekcje bakteryjne.
  • Osłabia wzrok: może prowadzić do zwyrodnienia plamki żółtej, zaćmy.
  • Przyspiesza starzenie się organizmu- powoduje utratę gęstości tkanki łącznej, degradację elastyny i kolagenu, wzrost wolnych rodników i oksydantów w organizmie.
  • Prowadzi do próchnicy.
  • Prowadzi do nadwagi /otyłości.
  • Może wywołać choroby serca.
  • Stymuluje wydzielanie insuliny.
  • Sprzyja zaburzeniom przewodu pokarmowego: przerost Candidy, choroba Crohna, zespół jelita drażliwego, kamienie żółciowe, owrzodzenie jelita grubego, zapalenie wyrostka robaczkowego.
  • Może zaostrzyć objawy stwardnienia rozsianego.
  • Obniża zdolność funkcjonowania enzymów.
  • U mężczyzn powoduje obniżenie poziomu testosteronu na rzecz estrogenu.
  • Spożycie cukru zwiększa ryzyko szeregu nowotworów: piersi, jajników, prostaty, przewodu pokarmowego, wątroby, płuc i innych organów.
  • Spożycie cukru sprzyja pojawianiu się zaparć, hemoroidów.
  • Cukier powoduje zatrzymywanie wody w organizmie.
  • Może zmniejszać poziom hormonu wzrostu.
  • Może uszkodzić strukturę DNA.

*chodzi tu o biały, rafinowany cukier.

E-book: Zdrowa dieta dla każdego

E-book: Zdrowa dieta dla każdego

69,99 zł 59,99 zł

Chcesz zadbać o swoje zdrowie, ale nie masz pomysłów na zdrowe, smaczne i szybkie posiłki? Jeśli tak, to ten e-book jest dla Ciebie! Znajdziesz w nim 7-dniowy plan posiłków, który uwzględnia sezonowe warzywa i owoce. Do wyboru są 4 warianty kaloryczności: 1600 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 2200 kcal.

Przejdź do sklepu →

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Patryk Jaroszewski

Hmm, ja nie uważam, że cukier uzależnia, dam Pani jasny sposób wytłumaczenia tej tezy. Na blacie stołu kładę po lewej stronie 3 kostki cukru, po prawej kładę batona, byle jakiej marki, teraz pytanie do Pani, co Pani wybierze? Te 3 kostki cukru czy batona ? Sądzę, że batona, a więc nie jesteśmy uzależnieni od cukru. Tylko od smakowitości potraw i właściwości organoleptycznych. Dziękuję 🙂

xxx

A czy ten baton nie zawiera przypadkiem białego cukru? 😉

Item added to cart.
0 items - 0,00